הממונה על ההגבלים פרופ' דיויד גילה הודיע לדרעי: "אני מתפטר"

    דוד לזר | צילום: יעקב כהן No Comments on הממונה על ההגבלים פרופ' דיויד גילה הודיע לדרעי: "אני מתפטר"
    7:55
    06.05.24
    חדשות קול חי No Comments on צה"ל החל בפינוי העזתים מרפיח; לקראת התמרון בעיר | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הממונה על ההגבלים, פרופ' דיויד גילה, הודיע הבוקר על התפטרותו בעקבות המחלוקת הפנים-ממשלתית על פירוק מונופול הגז הטבעי. גילה הודיע לשר הכלכלה, אריה דרעי, על כוונתו לפרוש כבר באוגוסט הקרוב.

    "החלטתי נובעת ממספר שיקולים, שבראשם הידיעה כי הממשלה, ובפרט משרד ראש הממשלה, משרד האוצר ומשרד האנרגיה, יעשו כל שביכולתם כדי לקדם את המתווה המתגבש בימים אלה בתחום הגז הטבעי – מתווה שאני משוכנע שלא יביא תחרות בשוק חשוב זה. זאת אף במחיר אפשרי של פגיעה בעצמאותה, החשובה מבחינה ציבורית, של רשות ההגבלים העסקיים, או פגיעה ביכולתה של הרשות לבצע מהלכים חד צדדיים", כתב גילה.

    "לכל אורך הדרך, האמנתי כי נכון להגיע עם חברות הגז לפתרון תחרותי מחוץ לכותלי בית המשפט. זאת בגלל האיום של חברות הגז להימנע מפיתוח מאגרי הגז אם תהיה פנייה שלי לבית המשפט. כידוע, בחודש דצמבר, הגעתי למסקנה כי טיוטת הצו המוסכם שגובשה אז לא תביא לתחרות ולכן החלטתי שלא להגיש אותה לאישור בית הדין. בירכתי על הצטרפותם של משרדי הממשלה האחרים למאמץ משותף להגיע לפתרון תחרותי יותר".

    שר הכלכלה, אריה דרעי, הביע צער על החלטתו של הממונה על ההגבלים, פרופסור דיוויד גילה, להתפטר מתפקידו.

    השר דרעי קיים לאחרונה מספר שיחות עם פרופ׳ גילה וניסה לשכנעו לא להתפטר. דרעי אמר היום: "פרופסור דיויד גילה הוא איש מקצוע מהשורה הראשונה והוא ביצע את תפקידו ביושר ונאמנות. שוחחתי עימו וניסיתי לשכנעו להמשיך בתפקידו. אני מכהן כשבוע בתפקיד שר הכלכלה ולמרות הזמן הקצר למדתי להכיר ולהוקיר את רמתו המקצועית הגבוהה".



    0 תגובות